Contenido de usuario Este contenido ha sido redactado por un usuario de El Periódico y revisado, antes de publicarse, por la redacción de El Periódico.
Política mediambiental de Barcelona: el 'com' és important
Tráfico en la Ronda Litoral, a la altura del Bon Pastor. / JULIO CARBÓ
Joan Llobet
Per a les persones preocupades pel medi ambient i progressistes és gratificant comptar amb un Ajuntament que vigila per la qualitat de vida dels seus ciutadans. El propòsit de reduir la contaminació causada pels vehicles n’és un bon exemple, però el 'com'” es fan les coses pot ser més perjudicial que els bons propòsits.
Entretodos
Amb tot carinyo em permeto dir-vos que, novament, la penalització va dirigida cap a les capes més humils de la nostra societat. No heu pensat que qui té un vehicle amb més de 10 o 15 anys és per que no es pot permetre canviar-lo sovint? Les estadístiques de la crisi demostren l’envelliment del parc de vehicles i que la gent humil es compra cotxes de segona o tercera mà o no té recursos per comprar-ne un de nou. En general, les persones més desfavorides utilitzen els seus vells vehicles per anar a treballar, per necessitat o per alguna petita escapada amb la família (prou car és el carburant per a d’altres alegries).
Criminalitzar els cotxes vells afavoreix els privilegiats que tenen cotxes nous o híbrids i que, endemés, gaudiran d’una ciutat amb menys circulació. Fins i tot podria ser contraproduent doncs el dia sense embussos invitaria a utilitzar més els cotxes nous.
Per què no som una mica més creatius a l’hora de dissenyar com fer les coses? Per exemple: Prohibir totalment la circulació de vehicles segons el número de matrícula parell o senar (que cadascú col·labori a reduir la contaminació en la mida de les seves possibilitats), deixar circular només vehicles amb alta ocupació, perseguir els vehicles que no han passat la ITV, facilitar la compra de cotxes nous (eliminar taxes i impostos i facilitar finançament) o posar controls de contaminants al carrer (similars als d’alcoholèmia) doncs els cotxes no sols contaminen per l’antiguitat si no, també, per la seva conservació.
Per implantar algunes d’aquestes o d’altres millores (en mans de la creativitat del nostre Ajuntament) no cal esperar a que ens estem ofegant per la contaminació i millorarien la nostra qualitat de vida sense penalitzar els més desprotegits.
Participaciones de loslectores
Másdebates
El debate
- SECTOR INMOBILIARIO CaixaBank detecta la mayor subida desde la pandemia en los nuevos contratos de alquiler
- Audiencia el viernes Felipe VI se reúne en el Vaticano con León XIV antes de su viaje a España tras 15 años sin visita papal
- Prestaciones por desempleo, al detalle El SEPE fija condiciones sobre las cotizaciones para poder cobrar 4 meses de paro por cada año trabajado
- Últimos días Adif vacía el párking y valla el perímetro para el derribo inminente de la antigua estación centenaria de la Sagrera
- 110 millones tras el accidente de Gelida Adif dedica al mantenimiento de Rodalies el mismo dinero en dos meses que en los últimos seis años
- 'Supervivientes' 'Supervivientes' último expulsado antes de la final y nombre de los cuatro finalistas definitivos del reality
- EL ANÁLISIS ELECTORAL Los socios del Real Madrid proclaman a Riquelme como líder de la oposición
- FÚTBOL Elecciones del Real Madrid: Florentino gana las elecciones, pero pierde el referéndum
- Comicios en el país sudamericano Fujimori le saca menos de un punto de ventaja a Sánchez en el sondeo a pie de urna del segundo turno en Perú
- Reunión a cuatro Starmer, Macron y Merz se reúnen con Zelenski en Londres para forzar a Putin a aceptar un alto el fuego en Ucrania


