Contenido de usuario Este contenido ha sido redactado por un usuario de El Periódico y revisado, antes de publicarse, por la redacción de El Periódico.
"Els vetlladors/es som una peça imprescindible de la comunitat educativa"
Pancarta de No es inclusión, es negligencia, en la manifestación durante la huelga del 11 de febrero. / Ferran Nadeu
Xarxa de Vetlladores i Vetlladors de Catalunya
Fa anys que a Catalunya es parla d’escola inclusiva, d’atenció a la diversitat i de garantir una educació digna per a tots els infants. Però hi ha una figura essencial que continua invisibilitzada: les vetlladores i vetlladors escolars. Som les professionals que acompanyem infants amb necessitats educatives especials, TEA, TDAH, discapacitats, dificultats conductuals o necessitats sanitàries.
Entretodos
Som qui estem al costat dels infants en moments de crisi, als menjadors, als patis i dins les aules. I, tot i això, continuem treballant sovint en condicions precàries i sense el reconeixement que mereix la nostra feina. Una de les situacions més injustes és que les vetlladores estem contractades sota el conveni del lleure educatiu, cobrant com a monitores de lleure, malgrat assumir responsabilitats educatives, emocionals i fins i tot sanitàries dins dels centres escolars.
Parlem que som professionals que gestionem conductes complexes, donem suport a infants vulnerables i formen part del dia a dia de l’escola inclusiva. Tot això amb jornades fragmentades, inestabilitat laboral i sous que no reflecteixen ni la responsabilitat ni la càrrega emocional de la feina que fem. L’escola inclusiva no es pot sostenir només amb discursos polítics. Necessita recursos humans, estabilitat i professionals cuidats.
No és coherent exigir cada vegada més responsabilitats a les vetlladores mentre continuem externalitzades i invisibilitzades. Darrere de cada vetlladora hi ha infants que necessiten suport real. I darrere de moltes escoles inclusives hi ha professionals que sostenen el sistema gairebé en silenci. Potser ha arribat el moment que l’Administració deixi de veure les vetlladores com un servei secundari i comenci a entendre que som una peça imprescindible de la comunitat educativa.
Participaciones de loslectores
Másdebates
El debate
- SECTOR INMOBILIARIO CaixaBank detecta la mayor subida desde la pandemia en los nuevos contratos de alquiler
- Audiencia el viernes Felipe VI se reúne en el Vaticano con León XIV antes de su viaje a España tras 15 años sin visita papal
- Prestaciones por desempleo, al detalle El SEPE fija condiciones sobre las cotizaciones para poder cobrar 4 meses de paro por cada año trabajado
- Últimos días Adif vacía el párking y valla el perímetro para el derribo inminente de la antigua estación centenaria de la Sagrera
- 110 millones tras el accidente de Gelida Adif dedica al mantenimiento de Rodalies el mismo dinero en dos meses que en los últimos seis años
- 20 años después 'Anatomía de...' destapa cómo nació la mítica imitación de Paco León a Raquel Revuelta en ‘Homo Zapping’: "Me quedé en shock"
- Loterías Sorteo de El Gordo de la Primitiva del domingo 7 de junio de 2026
- Sorteos Sorteo Bonoloto del domingo 7 de junio de 2026
- Suceso Muere un hombre en un tiroteo en la Zona Franca de Barcelona
- Conflicto Una accidentada entrevista a Donald Trump acaba mal: "Sois un canal parcial y deshonesto"


