Contenido de usuario Este contenido ha sido redactado por un usuario de El Periódico y revisado, antes de publicarse, por la redacción de El Periódico.
"La taxa turística s'hauria de destinar a millorar les comunicacions i infraestructures"
Grupos de turistas por el centro de Barcelona, el pasado enero. / JORDI OTiX / EPC
Raquel Xargay
Recentment, s’ha firmat l’acord per doblar la taxa turística i perquè una part es destini a polítiques d’habitatge. David Cid, portaveu parlamentari dels Comuns, va defensar l’augment amb la següent afirmació: "Una persona que ve a Catalunya pagant 400 o 500 euros per una nit d’hotel, pot pagar set euros més”.
Entretodos
En primer lloc, aquesta és una afirmació totalment fora de lloc. O és que la classe baixa/mitja que s’allotja en apartaments, hotels o cases rurals, no té dret anar de vacances? Posem per exemple una família de quatre membres que vol passar un cap de setmana en un apartament a Barcelona; la taxa turística que ha de pagar actualment és de 50 euros, i amb la modificació passarà a pagar 100 euros. En la major part dels casos, la taxa serà més d’una cinquena part del cost de l’allotjament.
Si parlem fora de Barcelona, els municipis de Catalunya podran decidir si apliquen el recàrrec de 4 euros opcional per persona i nit. Per tant, això generarà competències entre municipis, de tal manera que abans de marxar de vacances, potser caldrà preguntar si aquell municipi té el recàrrec en detriment d’un altre que no el tingui.
El que s’aconsegueix és una discriminació al territori i afavoreix que els mateixos ciutadans passin les vacances fora de Catalunya per evitar aquests sobrecostos. En resum, no es pot seguir asfixiant econòmicament als ciutadans ja que tothom, d’una manera o una altra fa turisme.
En segon lloc, la taxa turística estava destinada a nodrir els Fons per al foment del turisme, és a dir, a la promoció turística, a la millora dels serveis de control sobre establiments turístics, al desenvolupament d’infraestructures i l’impuls del turisme sostenible.
Per tant, cal que la taxa turística mantingui l’essència original i es destini a millorar les comunicacions i infraestructures. O és que el transport públic funciona perfectament? O és que no necessitem infraestructures per pal·liar situacions de sequera com les que hem viscut?
Participaciones de loslectores
Másdebates
El debate
- Fraude y apropiación Absuelto un hombre acusado de 'vaciar' la herencia de más de 250.000 euros de un empresario austríaco
- Barrios de Barcelona Ni Eixample ni Sarrià: el distrito que todos quieren para vivir en Barcelona y que fue independiente hasta 1897
- Comicios 15M Encuesta de Gesop: Mañueco es el líder preferido por los votantes para ser el presidente de Castilla y León
- Sondeo del GESOP Encuesta Castilla y León: El PP volvería a ganar las elecciones y aguantaría sin desgaste el tirón de Vox
- Impacto económico de la guerra El conflicto en Oriente Próximo enfría el turismo y altera las rutas de mercancías
- LAS ELECCIONES AZULGRANAS El equipo de campaña de Víctor Font: y Gaspart ya no será el 'sparring' para los debates
- LAS ELECCIONES AZULGRANAS El equipo de campaña de Joan Laporta: la estrategia pivota sobre el carisma del líder
- Televisión y Mas Las poses y las formas de Gonzalo Miró
- CORTO Y AL PIE Después del 8M: la igualdad necesita sumar a los hombres
- Mossos d'Esquadra Catalunya registra diez denuncias por desaparición cada día

