Contenido de usuario Este contenido ha sido redactado por un usuario de El Periódico y revisado, antes de publicarse, por la redacción de El Periódico.
"Cada vegada més veig un component polític en la designació del Nobel de la Pau"
DIRECTO | Ceremonia de entrega del Premio Nobel de la Paz
Josep M Montserrat
Hi ha decisions que, sense necessitat d’alçar la veu, parlen per sí soles. Hi ha silencis que expliquen més que mil discursos, i hi ha premis que, sense voler, acaben premiant una altra cosa. Confesso que sempre he tingut una gran admiració per la idea original del Nobel de la Pau: reconèixer l’esforç sincer per fer del món un lloc més just, més lliure i més humà. Però amb el pas dels anys i amb algunes decisions recents, em costa no veure-hi un component polític que desvirtua aquell esperit inicial.
Entretodos
Si un comitè considera que un determinat candidat mereix el reconeixement, pot atorgar-li, és clar. Però quan les raons semblen més oportunistes que ètiques, el premi deixa de ser un símbol de pau per convertir-se en una eina de propaganda.
No és una queixa sinó una reflexió. Potser el temps, com sempre, posarà les coses al seu lloc. Mentrestant, només resta el desig que algun dia el premi torni a ser el que va ser: un homenatge a la pau, no a la conveniència. Facin bé la seva feina, així deixaran de ser un comitè gairebé polític.
Amb respecte i silenci. Un observador del món.
Participaciones de loslectores
"Aunque mi enfermedad no se vea por fuera, yo sigo estando enfermo"
Álvaro Montanini Sant Cugat del Vallès
"És una bogeria pagar de 4 a 8 euros per una hora d'aparcament"
Alida Vicente Parets del Vallès
"Se acabó la guerra en Gaza pero la Franja sigue gritando"
Ángel Gil Castilblanco de los Arroyos (Sevilla)
Másdebates
El debate
- Golpe a la privacidad "Profunda alarma": La Comisión Europea indigna a eurodiputados y sociedad civil con una desregulación digital para satisfacer a los gigantes de la inteligencia artificial
- Trágica noticia Encarnita Polo muere asesinada por presunto estrangulamiento en la residencia de mayores en la que vivía
- Alerta en Sants Una fuga de gas en Barcelona obliga a cerrar locales y a confinar vecinos por precaución
- HERMANOS CAMPEONES Àlex Márquez: “Si un día, luchando con Marc, nos caemos, será porque uno de los dos la ha cagado”
- Recaudado por el AMB Unos 55.000 hogares de L'Hospitalet de Llobregat empezarán a pagar el Tributo Metropolitano en 2026
- Nueva propuesta De las delicias pop de Squeeze a la elegancia del ‘crooner’ Nick Lowe en una exquisita primera edición del Feroe Festival
- Igualdad Michelle Obama afirma que Estados Unidos "no está listo" para una mujer presidenta
- Triunfo en San Mamés (3-0) Euskadi tumba a Palestina en una jornada festiva, solidaria y reivindicativa
- Liga Endesa Ricky Rubio y Birgander aúpan al Joventut en Gran Canaria
- Guerra Ucrania anuncia un acuerdo de intercambio con Rusia de 1.200 prisioneros por bando
