Contenido de usuario Este contenido ha sido redactado por un usuario de El Periódico y revisado, antes de publicarse, por la redacción de El Periódico.

"Primer caldria augmentar els salaris i, més endavant, reduir la jornada"

Yolanda Díaz y Félix Bolaños, en el Congreso de los Diputados, durante el debate del proyecto para reducir la jornada laboral a 37,5 horas semanales.

Yolanda Díaz y Félix Bolaños, en el Congreso de los Diputados, durante el debate del proyecto para reducir la jornada laboral a 37,5 horas semanales. / José Luis Roca

Les dues solucions beneficien als treballadors i perjudiquen a les empreses. Una cosa está clara, si preguntessin als treballadors que escollissin una de les dues opcions, segurament triarien augmentar el sou abans que reduir la jornada laboral. Si  cambiessin la jornada laboral a 37,5 hores, els treballadors tindrien més temps per a l'oci, assumptes familiars i per gastar més diners.

Entretodos

Publica una carta del lector

Escribe un 'post' para publicar en la edición impresa y en la web

Però amb el mateix sou, a la llarga anirien pitjor, i les empreses també. Així doncs, una cosa està clara: primer cal augmentar els salaris i després reduir la jornada laboral. Sembla ser, que al final no s'ha aprovat reduir la jornada laboral, el fracàs d'aquesta llei del Govern en matèria laboral d'aquesta legislatura pot tenir diferents derivades més enllà del propi temps de treball.

Els salaris dels treballadors es poden veure condicionats per la incertesa si finalment acabés prosperant o no, així com les relacions entre l' Executiu, la patronal i els sindicats, que tenen moltes reformes pendents. Crec que s'hauria de fer un estudi amb mes profunditat i no fer les coses pensant mes en els partits polítics que presenten aquestes propostes.

Participaciones de loslectores

Másdebates