La aportación de los lectores
Publica una carta del lector
Descobrint la catalanofòbia

REUTERS / SERGIO PÉREZ
Manifestación de las derechas en la plaza de Colón de Madrid

Albert AltésVic
- Cuerpo de letra
- Imprimir noticia
¿Qué opinas del tema de discusión? ¿Qué te parece la aportación de este usuario? Envía tu opinión para participar en el debate.
Lunes, 11 de febrero del 2019 - 08:15 h
Cada dia que passa, em sorprenen més les reaccions dels espanyols (en general), estiguin d'acord o no, amb que una part del poble català (que tots sabem que és la majoria) lluiti per a la seva hegemonia independent. No hi tenim dret? Per què no?
La Constitució s'ha retocat en moments claus sense cap problema i, en canvi, fer un senzill referèndum sembla un assassinat per Espanya. Tant és així que tenim els nostres representants patint unes injustícies increïbles. Però el fet més greu per a mi, és que molta part de gent espanyola es mofa de la nostra lluita legítima. Guàrdies civils, jutges, partits de dretes que només representen una part dels espanyols, etcètera. Tot plegat em fa descobrir un odi envers al meu país i, per tant, a tots els que ens sentim catalans, que em fa mal.
He viscut molts anys a Espanya i ara no entenc aquest odi envers nosaltres. A mi em deien: "Te presento un catalán que no se parece a un catalán" i només era perquè m'adaptava a la seva vida rutinària i li donava el seu valor, que no té res a veure amb les nostres costums. Som diferents i punt. No cal donar-hi més voltes.
Participaciones de los lectores

"Amo a España": la declaración de Junqueras que hace más por la paz que todas las derechas juntas
Domingo Sanz Esporles
"Amo a España, y por eso defiendo la independencia de Catalunya", siguió diciendo Junqueras, mientr... Seguir leyendo

És la independencia la solució als nostres mals?
Noemí Expósito Soto Barcelona
L'altre dia escoltava al nostre president de la Generalitat que reclamava, en una entrevista, el dret a l'autodeterminació... Seguir leyendo

L'elegància de l'exposició 'L'art del torn. Ceràmica d'Esteva Casellas'
Eulàlia Isabel Rodríguez Pitarque Torroella de Montgrí
Aquest mes de febrer, a l'Espai dels Amics del Museu d'Art... Seguir leyendo

Todo de lo que (aún) no se habla del modelo educativo
Enrique Baleriola Escudero Almería
Hace unas semanas, antes de las elecciones en Andalucía, ya lancé el aviso; un aviso que parece estar materializándose en silencio, sin que nad... Seguir leyendo

Los peligros y oportunidades del juicio al 'procés' como crisis
Antonio Pujol Armenteros Barcelona
En toda crisis coinciden peligros y oportunidades. Este juicio puede ser una prueba de ello. La democracia y su... Seguir leyendo

El 'Juego de Tronos' de las elecciones generales del 28 de abril
Jesús Pichel Martín Madrid
La campaña para las recién ... Seguir leyendo

Los escenarios de la política española ante el adelanto electoral
Rafael Soriano Mataró
Según lo que pronostican las encuestas y lo que hemos visto en Andalucía, es más que probable que el PS... Seguir leyendo

El 'no' independentista als Pressupostos i la 'amenaça fantasma' de les dretes
Àngel Comas Salou
No voldria ser alarmista, però no sé fins a quin punt ens beneficia no haver recolzat els pressupostos. És evident que representen i defe... Seguir leyendo

Presupuestos: el increíble voto de los independentistas
Javier Pablos Perez Sant Feliu de Llobregat
Nunca creí ver a los independentistas votar lo mismo que Ciudadanos, PP y Vo... Seguir leyendo
Participa en Entre todos
Envía una carta del lector, opina sobre la actualidad y haznos llegar testimonios, denuncias y sugerencias para publicar en la edición impresa y en la web.
- Twitter: @EPentretodos
- Correo: Consell de Cent, 425-427
- 08009 Barcelona