Contenido de usuario Este contenido ha sido redactado por un usuario de El Periódico y revisado, antes de publicarse, por la redacción de El Periódico.
"No a la caça com a únic mètode de control dels senglars"
GRAFCAT5274. CERDANYOLA DEL VALLÈS (BARCELONA), 03/12/2025.- Miembros de la Unidad Militar de Emergencia (UME) trabajan en el rastreo de la zona cero del brote de peste porcina africana (PPA) detectada en Barcelona, donde ya se han confirmado nueve jabalíes muertos por esta infección, todos en el municipio de Cerdanyola del Vallès (Barcelona), con el objetivo de que el patógeno, muy resistente, no salga del perímetro y no se expanda a otros espacios, como granjas de cerdos. EFE/Enric Fontcuberta / Enric Fontcuberta / EFE
Josep Vilà
Escolto les declaracions a Catalunya Ràdio del Conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, què diu que: “s’han de matar senglars” per reduir la seva sobrepoblació i evitar els efectes adversos que això genera, ja que són una plaga. Malauradament, amb el brot de pesta porcina actual en què ens trobem no hi ha cap altre remei per a aquells animals que es troben dins de la zona afectada, però de cara al futur cal pensar en una sol.lució global per al conjunt de tota la població de senglars presents al nostre territori.
Entretodos
El problema, però, és que al llarg de totes aquestes darreres dècades no s’ha fet res realment útil per intentar frenar aquesta sobrepoblació, tret de les batudes de caça habituals -que s’han demostrat del tot insuficients-, reforçar el control dels contenidors i dels residus on s’alimenten els animals, o bé projectes tan cruels i surrealistes com la proposta de la Generalitat el 2011 de voler caçar senglars amb arc i fletxes a Collserola, la qual va haver de ser retirada davant l’oposició pública generalitzada.
La caça no hauria de ser l’única ni la principal sol·lució per reduir la població de senglars i d’entre les altres opcions n’hi ha una que crec que s’hauria de potenciar: l’extensió de l’ús de la vacuna que els esterilitza i que actualment ja utilitzen municipis com Terrassa, Sant Cugat i Corbera de Llobregat. Recordo, fa un parell d’anys a TV3, una veu tan autoritzada com la del degà de la Facultat de Veterinària de Bellaterra va defensar-ne el seu ús dient que ja s’utilitzava amb èxit en municipis com Matadepera.
Crec que l’esmentada vacuna, malgrat les evidents dificultats a l’hora de la seva aplicació, seria la sol·lució més respectuosa i ètica amb la vida dels animals, ja que la nostra empatia envers ells no s’hauria de limitar només als que són domèstics.
Participaciones de loslectores
"Almaraz no se cierra"
Luis Fernando Crespo Zorita Las Rozas de Madrid
"El arte de ser manipulados..., sutilmente"
Frank Fernández Sant Feliu de Guíxols
Másdebates
Fenómeno histórico
El debate
- SECTOR INMOBILIARIO CaixaBank detecta la mayor subida desde la pandemia en los nuevos contratos de alquiler
- Audiencia el viernes Felipe VI se reúne en el Vaticano con León XIV antes de su viaje a España tras 15 años sin visita papal
- Prestaciones por desempleo, al detalle El SEPE fija condiciones sobre las cotizaciones para poder cobrar 4 meses de paro por cada año trabajado
- Últimos días Adif vacía el párking y valla el perímetro para el derribo inminente de la antigua estación centenaria de la Sagrera
- 110 millones tras el accidente de Gelida Adif dedica al mantenimiento de Rodalies el mismo dinero en dos meses que en los últimos seis años
- Investigación Una mujer herida grave en Madrid tras ser apuñalada en un posible caso de violencia machista
- En Xinzo de Limia Muere un ciclista en Ourense tras sufrir una caída
- Seísmos Sentido un nuevo terremoto de magnitud 3,4 y epicentro en Ogíjares (Granada)
- Tribunales Prisión sin fianza para el detenido por apuñalar a un joven en la Feria de Málaga
- Primera plana de la edición impresa La portada de EL PERIÓDICO del 19 de agosto de 2026
